Koupit Cyklistické válcové trenažéry u evropské jedničky v domácím fitness

Cyklistické válcové trenažéry nabízí vášnivým cyklilstům tu možnost, absolvovat účinný a úspěšný cyklistický trénink na Vašem vlastním kole v domácím prostředí
T-Fitness důkladně testuje každý fitness stroj. Posléze náš tým, skládající se ze sportovních vědců, výkonných sportovců a servisních techniků s dlouholetými zkušenostmi, hodnotí výrobky v různých kategoriích. Díky testovacímu posudku od společnosti T-Fitness můžete snadno porovnávat výrobky a najít si správný stroj pro trénink.

Cyklistické válcové trenažéry: trénink uvnitř jako venku

Cyklistické válcové trenažéry poskytují vášnivým cyklistům možnost, i v domácím prostředí si vylepšovat techniku, rychlost a kondici. Vlastní kolo/závodní kolo se tak pomocí cyklistického válcového trenažéru stane indoorovým tréninkovým přístrojem, který nabízí různé možnosti nastavení a zábavy pro pestrý a účinný trénink.
Už mnoho let oceňují přednosti cyklistických válcových trenažérů jak hobby sportovci, tak i atleti cyklistických závodů. Mezi další výhody patří použití vlastního kola, a to i při špatném počasí. O těchto výhodách ví už i mnoho sportovců, trénujících doma, kteří rádi využívají těchto cyklistických válcových trenažérů. Přináší ten nejrealističtější pocit během tréninku, co se týče pozice během jízdy, efektu a odporu. A to právě proto, že při tréninku s cyklistickým válcovým trenažérem jedete na svém vlastním kole.
Na základě profilu zátěže a použití je možné si vybrat mezi mnoha modely, které se liší konstrukcí či funkcemi. Následující tipy Vám pomohou nalézt ten vhodný model.

Poradenství při nákupu: různé typy modelů

Jelikož se na trhu nachází spousta modelů cyklistických válcových trenažérů, rozdělujeme je do 4 kategorií:
  1. Pevný cyklistický válcový trenažér: zadní kolo jízdního kola je pevně upnuté. Regulace odporu je možná pomocí převodovky.
  2. Volné válce: obzvláště určené pro profesionály či zkušenné domácí atlety. Trénink bez dalšího upevnění vyžaduje vysokou míru rovnováhy a ovládání těla. Jakmile je možné kolo dobře ovládat, lze co nejlépe trénovat jeho kontrolu a techniku.
  3. Cyklistický válcový trenažér s vlastnostmi ergometru: zadní kolo je upevněno a odpor řízen elektronickou brzdou. Odpor dokáže simulovat i stoupání těch nejvyšších alpských cyklotras. Tak dosáhnou uživatelé odpovídající zátěže a ideálně se tak hodí pro horské cyklisty.
  4. Cyklistický válcový trenažér s funkcemi virtuální reality jsou k nalezení u všech typů cyklistických válcových trenažérů. Cyklistický válcový trenažér je možné propojit např. s televizí nebo počítačem. Dle rozsahu funkcí softwaru lze projíždět opravdové cyklistické trasy, vč. automatického přizpůsobení odporu. Tak se můžete pustit např. do jízdy v Pyrenejích!
Už při výběru Vašeho nového tréninkového společníka byste měli dbát na ten nejlepší vhodný typ cyklistického válcového trenažéru.

Je Vaše kolo kompatibilní s cyklistickým válcovým trenažérem?

Při výběru byste měli dbát na to, jestli je Vaše kolo/závodní kolo kompatibilní s cyklistickým válcovým trenažérem. Jelikož ne každý cyklistický válcový trenažér se hodí ke každému kolu.
Cyklistické válcové trenažéry jsou v podstatě uzpůsobené závodním kolům. Úzké pláště umožňují rychlou jízdu na trenažéru, která se podobá skutečné jízdě. Při upevněném cyklistickém válcovém trenažéru nebo trenažéru s elektronickou brzdou byste měli dbát na to, jestli je možné kola v tréninkovém přístroji upevnit nebo k tomu potřebujete příslušné příslušenství. Pro některé přístroje je nutné použití speciálních tréninkových kol, které se lépe hodí pro válcové trenažéry. Popř. by mělo být možné přizpůsobit šířku kol na trenažéru.
Na volných válcích lze použít jakkoli silné pláště kola. Na ploše cyklistického válce máte více prostoru, a tak na něm mohou jezdit i kola se širšími plášti.
Všimněte si také, jestli je možná kompatibilita s přehazovačkou či typem hlavy kol a zda je možné je použít s tímto příslušenstvím. Rychloupínáky jsou příslušenstvím, které se často používají pro bezpečné připojení kola k trenažéru. Kola s předním pohonem, na místo řetězu, nejsou vhodné pro pevné připojení. Zde bude lepší zvolit si "volný válec".

Při výběru systému odporu si lze vybrat mezi 4 typy odporu:

Cyklistický válcový trenažér s odporem vzduchu

Odpor se vytváří pomocí kola na základě přirozeného odporu vzduchu. Tento systém odporu přijde vhod obzvláště začátečníkům, disponující extra posilovnou.

Cyklistický válcový trenažér s magnetickým odporem

Odpor je vytvářen na základě magnetického pole. Rozsah zátěže je na většině přístrojů možný ovládat na řidítkách. Odpor lze tak snadno a pohodlně nastavit. Dbejte také na to, že při vysokém odporu a tím způsobeném třením může dojít k vzestupu teploty přístroje. Pro dostatečné ochlazení komponentů je doporučeno při intenzivním používání zakoupit přístroj s ventilátory.

Cyklistický válcový trenažér s elektromagnetickým odporem

Pokud dáváte přednost sjíždění tras ve virtuálním světě, budou pro Vás vhodné především přístroje s konceptem elektromagnetického odporu. Odpor se přizpůsobí automaticky dle vybraného profilu trasy: cyklistický válcový trenažér zvyšuje nebo snižuje odpor dle stoupání. I tady prosím dbejte na to, aby přístroj dle požadavku disponoval dostačujícím chlazením.

Cyklistický válcový trenažér s odporem při proudění

Při odporu při proudění dochází k vytvoření odporu pomocí oleje do točícího se tělesa. Tento systém je technicky komplexní a velmi tichý. Jako při elektromagnetickém odporu, lze odpor u většiny přístrojů ovládat pomocí páčky na řidítkách nebo automaticky pomocí softwaru .

Tip expertů, jak si správně vybrat cyklistický válcový trenažér

Náš tip: zamyslete se nejprve nad tím, jakých tréninkových cílů chcete dosáhnout a jaké náklady jste ochotni do tréninku investovat. Systémy s elektromagnetickým odporem jsou masivní, dobře se ovládají a nabízí široké spektrum odporu. Jsou tiché, a tak nebudou rušit Vaše rodinné příslušníky či kamarády během tréninku.
Stupně odporu umožňují nastavení intenzity. Velký počet stupňů odporu a maximální zatížení ocení především vrcholoví sportovci. Přístroje určené začátečníkům by měli disponovat hranicí zátěže cca 1000 watty, vrcholoví atleti by si měli vybrat přístroj s maximálním zatížením větším jak 1000 wattů. V podstatě platí, že čím vyšší je nastavený odpor, tím lepší bude kvalita pohybu a stabilita.

Cyklistický válcový trenažér se sjezdovým modusem

Mnoho přístrojů nabízí mimo simulace horského stoupání také napodobení sjezdu. Realistické sjezdy a závětrné jízdy jsou tak díky nastavení sklonu a tréninkovému softwaru možné, čímž dosáhnete ještě realističtějšího tréninku.

Mnoho výrobců nabízí neúplné tréninkové softwary

Aby byl trénink i pro začátečníky a amatéry pestrý a zajímavý, sází a rozšiřuje mnoho výrobců znázornění virtuálního světa a opravdových míst/tras pomocí online aplikací a jejich řízení přes mobil či tablet. Díky dnešní, neustále se rozrůstající, internetové společnosti tak mohou uživatelé po celém světě projíždět virtuální slavné cyklostezky nebo se pokusit o zdolání nové výzvy alpské stezky.
Při nákupu cyklistického válcového trenažéru byste si měli povšimnout, jaké aplikace a software obsahuje a jestli právě ony odpovídají Vaším přáním a jsou kompatibilní s Vaším přístrojem.
Fitness stroje
nyní osobně vyzkoušejte přímo na místě!
66x v Evropě
Evropská jednička v oblasti fitness strojů
66x v Evropě